zondag 27 januari 2013

regen

vanmorgen hoorde ik een geluid
snel stapte ik het warme bed uit
ergens in mijn slaperige brein
begreep ik dat het maar één ding kon zijn

regen, onze korte sneeuw en ijs tijd
raken we zo in een oogwenk kwijt
alles wat er leuk aan was
veranderd in een blubberige plas

op het tafeltje in de tuin
smelt een dikke sneeuwlaag in puin
wat steeds verborgen bleef voor het oog
steekt nu de kopjes weer omhoog

het regent gestaag
de sneeuw kruipt langzaam omlaag
zo trekken ze hun sneeuwkleed uit
zachtjes bij het tikkende geluid


stenen duiven



2 opmerkingen:

  1. En vanmorgen was de straat hier helemaal wit bevroren. Glad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is er iets fijner dan het tikken van de regen op je zinken dakkapel als je onder je dekbed ligt? Ik kan weinig bedenken dat nog fijner is. Misschien vreemd maar dat is op zich al zo onwijs heerlijk zeker als je nog even kan blijven liggen.
    Het zelfde geluid van de regen als je moet werken is niet fijn.

    BeantwoordenVerwijderen